Įmonė „Vinted“

2015-09-09

„Vinted" – tai startuolis (angl. start-up), sukūręs tokiu pačiu pavadinimu veikiančias virtualias platformas, skirtas pirkti, parduoti ir mainyti nebenešiojamus drabužius bei aksesuarus. Įmonė „Vinted" Lietuvoje yra registruota pavadinimu UAB „manodrabuziai.lt". 2008 m. „Vinted" įkūrė lietuviai Justas Janauskas ir Milda Mitkutė. Iš pradžių tai buvo tik internetinė svetainė, kurioje merginos galėjo keistis drabužiais. „Vinted" tapo europinio masto įmone, kai į ją investavo lietuvis verslininkas Mantas Mikuckas. Šiuo metu įmonės „Vinted" paslaugos be Lietuvos yra prieinamos dar 7 valstybėse: JAV, Jungtinėje karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Lenkijoje, Čekijoje ir Austrijoje.

Nauji drabužiai nėra visiems įperkami, tačiau nepaisant gerokai mažesnės kainos daugybė žmonių nesirenka dėvėtų drabužių vien dėl to, kad apsipirkimas nenaujų rūbų parduotuvėse nėra malonus ir pareikalauja ypatingai daug laiko. Kartu pasaulyje vis labiau populiarėja drabužių prekyba internetu. Įvertinus šiuos du aspektus ir buvo sukurta įmonė „Vinted". Šios kompanijos misija – siekti, kad dėvėti drabužiai taptų pirmu pasirinkimu pasaulyje. Dauguma Lietuvos įmonių nesistengia integruotis į tarptautinės vertės kūrimo grandis, tačiau „Vinted" neapsiriboja vien tik Lietuvos rinka – plečiasi kitose pasaulio valstybėse ir taip pritraukia užsienio investicijas.

Siekdami parduoti savo daiktą, registruoti portalo vinted.lt nariai įkelia drabužio ar aksesuaro nuotrauką su detaliu jo aprašu ir nustato kainą. Skelbimas atsiduria „Vinted" kataloge, kur jį gali pamatyti potencialūs pirkėjai. Tinklapyje egzistuoja pokalbių funkcija, kurios pagalba pirkėjai ir pardavėjai gali internetu patogiai bendrauti apie prekę, susitarti dėl pardavimo sąlygų. Portale galima kurti forumus, kuriuose nariai gali diskutuoti įvairiomis temomis bei dalintis patarimais stiliaus ir kitais klausimais. Taip pat vinted.lt nariai gali pasisemti stiliaus idėjų ir įkvėpimo iš mados ekspertų/-čių „Vinted" tinklaraštininkų/-ių („bloger'ių"). „Vinted" veikia ir kaip nemokama mobilioji programėlė. Vykstant sparčiai kompanijos plėtrai, ji susidūrė su darbuotojų komunikacijos iššūkiais – „Vinted" kompanijoje nėra specialiai susitikimams paskirto laiko, o komandos renkasi, kai joms yra patogu arba tada, kai iškyla rimtų problemų. Komunikacijos sunkumai buvo išspręsti kompanijoje pradėjus veikti autonominėms komandoms, kurios turi apie 30 tikslų ir jiems pasiekti jos turi visus reikalingus įrankius. „Vinted" pradėjo veikti ekonominės krizės pradžioje. Tačiau „Vinted" pradėjus veikti JAV ir Jungtinės Karalystės rinkose 2013 – 2014 m. augimas buvo bene dvigubas. Tai įrodo, kad krizė ir pakilimas pačiam projektui tiesioginės įtakos neturėjo.

Šiuo metu portalas „Vinted" turi daugiau nei 8,5 mln. narių, jame yra įkelta 20 mln. prekių, kas 3 sekundes parduodamas vienas drabužis. „Vinted" komandoje dirba 240 žmonių. 2013 m. sausio mėn. bendrovė pasirašė beveik 5 mln. eurų (17 mln. litų) investicijų sutartį su Londono technologijų fondu „Accel Partners". 2014 m. „Vinted" pritraukė Baltijos šalyse dar neregėto dydžio investiciją interneto produktų kategorijoje. JAV fondas „Insight Venture Partners" į Lietuvoje gimusią idėją investavo per 20 mln. eurų (beveik 70 mln. litų). „Vinted" idėja patikėjęs JAV rizikos kapitalo fondas jau yra investavęs į tokius žinomus prekės ženklus kaip „Twitter", „Flipboard", „Shopify", „Wix.com" ir daugelį kitų technologinių verslų. „Vinted" vykdomojo direktoriaus M. Mickūno teigimu, šis įvykis suteikia įkvėpimo ir pasitikėjimo kitiems šalies verslininkams – gyvenimas Lietuvoje nėra jokia kliūtis kurti pasaulinio lygio įmonę.

„Vinted" yra vienintelė internetinė drabužių parduotuvė Lietuvoje, kurioje sudaromos galimybės prekiauti ne įmonėms ar verslininkams, o paprastiems žmonėms, turintiems ar norintiems patogiai įsigyti dėvėtų drabužių. „Vinted" stengiasi savo verslo idėjai pritaikyti naujausias technologijas. 2013 m. iš „Accel Partners" gautos lėšos buvo panaudotos tobulinant paslaugas ir pereinant nuo vien internetu teikiamos paslaugos prie mobiliųjų programėlių kūrimo ir tobulinimo. 2014 m. sausio mėn. jau 75 proc. visų sandorių įvyko naudojantis mobiliaisiais telefonais. „Vinted" bendradarbiauja su „Facebook" kuriant mobiliųjų programėlių reklamos tinklą. Tokio paties pobūdžio tinklapiai galėtų būti skirti žmonėms pirkti, parduoti ir mainytis kitokiomis prekėmis (pavyzdžiui, baldais, namų apyvokos daiktais, meno kūriniais).

 

Šaltiniai: tinklapyje „Vinted.lt" pateikiama informacija: http://www.vinted.lt/about, tinklapyje „tv3.lt" pateikiama informacija: http://www.tv3.lt/naujiena/785339/vinted-komunikacija-tampa-pragaru-kai-kompanija-auga-50-kartu, tinklapyje „ekonomika. Tv3.lt pateikiama informacija: http://ekonomika.tv3.lt/naujiena/lietuviu-vinted-sekme-investuotojai-atsirado-patys-48297.html?page=1

RSS srautas
×