Projektas „Duokit šansą!“

2015-09-08

„Duokit šansą!" – projektas, skatinantis jaunimą atsakingai žiūrėti į verslą ir išnaudoti valstybės siūlomas naujo verslo finansavimo galimybes. Projektas vyko 2014 m. kovą – birželį ir 2014 m. rugsėjį – gruodį. Pagrindinis projekto koordinatorius – UAB „Investicijų ir verslo garantijos" (INVEGA). Projekto partneris – Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

Pagal savarankiškai dirbančiųjų arba dirbančių sau, skaičių Lietuva vis dar atsilieka nuo ES šalių. Būti samdomu darbuotoju, o ne verslininku, kaip rodo įvairios apklausos, yra patraukliau net moksleiviams, baigiantiems mokyklą. Lietuvoje daugiau kaip pusė naujų įmonių kuriasi aplink tris didžiuosius miestus. Regionuose ir mažesniuose miesteliuose verslas – vis dar itin nepopuliari veikla, nors jaunimo nedarbas kai kur siekia apie 25 proc. Komunikacijos projektu "Duokit šansą!" siekiama užkrėsti verslumo dvasia net atokiausių Lietuvos kampelių gyventojus, ir ypač jaunimą.Projektu siekiama parodyti, kad yra galimybė išgyventi iš savo verslo idėjos ir net mažame miestelyje rasti verslo nišą – sukurti patrauklų bei reikalingą produktą ar paslaugą.

Tikslinė projekto "Duokit šansą!" auditorija yra mažesnių miestų ir miestelių gyventojai; potencialūs nauji ir esami smulkieji verslininkai. Projektas buvo vykdytas dviem etapais. Pirmame etape kiekvienas Lietuvos gyventojas interaktyviame žemėlapyje, esančiame interneto portale delfi.lt, turėjo galimybę pasakyti, kokių verslo paslaugų trūksta jo mieste ar gyvenvietėje. Pasitelkus įvairius ekspertus, pavyko išsiaiškinti tikrus verslo poreikius skirtinguose Lietuvos regionuose. Taip pat buvo sukurta speciali kampanijos platforma „Duokit šansą". Ją sudarė: anketa „Kokio verslo trūksta tavo mieste", kurią pildė portalo skaitytojai; interaktyvus žemėlapis, kuriame atsispindėjo verslo poreikiai skirtinguose regionuose, galimybė balsuoti už patinkančią idėją; humoristinis video serialas „Verslas lietuviškai", kuris pristatė tautosakinius verslo mitus; pateikiama profesionalių žurnalistų parengta informacija įvairiomis verslo temomis, patarimai ir regionų statistika; ekonomikos ekspertų, verslininkų komentarai ir įžvalgos. Antrajame etape, įtraukiant darbo biržas, buvo suburtos jaunų nedirbančių žmonių komandos didžiausiu nedarbu pasižyminčiuose regionuose, ir suteikta pagalba jiems įgyvendinant verslo idėjas realybėje – įkuriant savo įmones. Šias komandas konsultavo verslo ekspertai. Jaunų bedarbių kelią į verslo pasaulį, jų pergales ir nesėkmes fiksavo ir atskleidė 15 verslo dokumentikos laidų „Duokit šansą" ciklas, rodytas per nacionalinį TV kanalą – LRT. Laidos „Duokit šansą!" dalyviai galėjo pasinaudoti projekto iniciatorės UAB „Investicijų ir verslo garantijos" (INVEGA), veikiančios prie Ūkio ministerijos, administruojamomis lengvatinėmis paskolomis, jų garantijomis ir kitomis finansinėmis priemonėmis, finansuojamomis iš ES lėšų.

Pagrindinis projekto laimėjimas yra Alytuje, Ukmergėje ir Mažeikiuose įsteigti trys verslai. Visos trys įmonės toliau veikia savarankiškai, nors jas valdo tik po vieną ar kelis likusius pradinės komandos atstovus. Pradedant pirmą projekto etapą portale delfi.lt tikėtasi sulaukti apie 100 verslo idėjų. Kampanijos pabaigoje jų buvo pateikta apie 300. Realios žmonių idėjos tapo pagrindu 30-čiai atskirų verslo temų, nagrinėjamų naujienų portale. Kampanijos pabaigoje iš viso pasiekta 450 tūkstančių platformos lankytojų auditorija. Laidų ciklą TV eteryje iš viso stebėjo apie 800 tūkstančių žiūrovų. 2014 m. II ketv. Lietuvoje dirbančiųjų sau skaičius buvo 2,9 proc. didesnis nei per tą patį laikotarpį 2013 m. Tikėtina, kad kampanija „Duokit šansą" prisidėjo prie šių teigiamų pokyčių. INVEGOS duomenimis, pernai naujų įmonių, gavusių paskolas iš Verslumo skatinimo fondo, buvo 9 proc. daugiau. Pusę naujų verslininkų sudarė jaunimas iki 29 m. Palyginti su 2013 m., jų skaičius išaugo du kartus, o įmonių, įkurtų regionuose, skaičius sudarė 40 proc. nuo bendro naujai įkurtųjų skaičiaus.

Vykdant projektą „Duokit šansą!" dėmesys buvo skiriamas finansinėms priemonėms, finansuojamoms iš ES struktūrinių fondų, viešinti, pasitelkiant panašiems projektams neįprastą komunikacijos platformą – televizijos laidas. Taip pat inovatyvu tai, kad pirmajame projekto etape, siekiant išsiaiškinti situaciją, nebuvo vykdyta įprasta analizė, o pasitelkti portalo delfi.lt lankytojai – jie nurodė, kokie verslai būtų reikalingi regione, ir vietos ekspertai – savivaldybių darbuotojai, verslo asociacijų atstovai, finansų analitikai, kurie vertino esamą rinkos poreikį. Projektas galėtų būti nesunkiai multiplikuojamas. Įvertinus jo sėkmę, galėtų būti kuriamos panašaus pobūdžio televizijos laidos – realybės šou, skatinančios jaunimo, vyresnių bei žmonių turinčių negalia užimtumą, naujų verslų kūrimąsi Lietuvoje.

 

Šaltiniai: projekto atstovo suteikta informacija, LRT tinklapyje pateikiama informacija: http://www.lrt.lt/televizija/laidos/11089/duokit_sansa

RSS srautas
×