Diskusija dėl jaunimo užimtumo - kas imsis atsakomybės?

2015-06-22

Birželio 18 d. vyko diskusija „Jaunimo užimtumas: bendros komunikacijos svarba“, skirta atsakyti į klausimą: kaip galime veikti kartu, siekdami geriau informuoti ir motyvuoti jaunimą?

Vyriausybės posėdžių salėje renginį atidarė ir sveikinimo žodį tarė Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis.

Renginio metu dar kartą buvo pabrėžta, kodėl reikia kalbėti apie jaunimo nedarbą, skatinti verslumą ir kartu spręsti visas jaunimo užimtumo problemas. Buvo pristatyta Jaunimo garantijų iniciatyva (toliau – JGI) ir jos veikimo Lietuvoje principai.

Lietuvos darbo birža, Jaunimo reikalų departamentas, Ūkio ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pristatė savo priemones ir ateities planus dėl JGI įgyvendinimo. Gerąja patirtimi organizuojant viešinimo kampanijas dalinosi Invega, Versli Lietuva, Verslo darbdavių konfederacija. Savo požiūrį dėl bendradarbiavimo sprendžiant jaunimo nedarbą pristatė Projektų valdymo ir mokymo centro vykdančioji direktorė R. Mereckienė bei LiJOT prezidentas M.Zakarka.

Antroje dalyje  diskutuota apie centralizuotos komunikacijos poreikį, kaip efektyviau komunikuoti įvairias galimybes jaunimui ir motyvuoti juos aktyviai įsitraukti.

Supažindinus diskusijos dalyvius su JPP „Kurk Lietuvai“ dalyvių Aivaro ir Julijos atliktos esamos jaunimo galimybių komunikacijos analizės išvadomis, taip pat remiantis užsienio šalių gerąja patirtimi, buvo iškelta vieningos internetinės informavimo svetainės idėja. Buvo akcentuota, jog turint vieningą rinkodaros strategiją ir centralizuotai viešinant visas jaunimo galimybes (įsidarbinimo, verslumo, profesinio tobulėjimo, savanorystės ir kt.) jauni žmonės būtų geriau informuojami ir skatinami veikti.

Šiuo metu dėl milžiniško informacijos srauto ir netinkamų komunikacijos kanalų naudojimo, jauni žmonės nėra gerai informuoti apie visas prieinamas galimybes“, – teigė JPP „Kurk Lietuvai“ dalyviai.

Taip pat buvo pabrėžta, jog yra būtina užtikrinti nuolatinį paslaugų kokybės gerinimą, taikyti grįžtamojo ryšio ir rinkos tyrimų naudojimą, organizuoti vidinius darbuotojų mokymus, dalintis gerąja patirtimi tarp skirtingų institucijų.

Buvo pritarta nuostatai, jog, norint efektyvinti komunikaciją ir koordinuoti viešinimo veiklas, yra būtina glaudžiau bendradarbiauti, o šiam tikslui pasiekti padėtų koordinacinio centro atsiradimas. Vieningai komunikacijai sukurti ir įgyvendinti reikia aktyviai veikti kartu ir ieškoti būdų bendrauti produktyviau.

Komunikacijos patarimus teikė savo srities profesionalai, A. Pemkus („Integrity PR“) ir D. Udrys (Europos humanitarinis universitetas).

Reikia skirti daug dėmesio ir pateikiamos informacijos kokybei, išnaudoti „online“ kursų galimybę, įtraukti moksleivius“, - teigė D. Udrys, o A. Pemkus pabrėžė, jog reikia užtikrinti profesionalumą bei pasiūlė įkurti duomenų bazę žmonių, kurie būtų jaunimo galimybių ambasadoriais ir patarėjais, pasakotų, kaip įsidarbinti ir siekti savo tikslų.

Všį „Investuok Lietuvoje“ vadovas M. Katinas pabrėžė: „Internetinė erdvė ir skaitmeninės technologijos leidžia finansiškai efektyviai komunikuoti jaunimui, juos įtraukti, tačiau tam reikia aiškios koordinacijos ir pačio „produkto“ gerinimo“.

Rinkodaros specialistai patikino, kad komunikaciją reikia vykdyti nuosekliai, reguliariai ir aktyviai. Tuo tarpu Všį „Versli Lietuva“ Verslumo departamento vadovo D. Varkulevičiaus teigimu, siekiant „užnorinti“ jaunus žmones, reikia kurti pozityvų įvaizdį, naudoti sėkmės pavyzdžius, išnaudoti portalus, socialines medijas. Jis kartu su UAB „Invega“ marketingo vadove A. Slapšiene taip pat išskyrė nuoseklumo svarbą.

Bendro tikslo ir partnerystės naudą akcentavo ir Studentų sąjungos prezidentas P. Baltokas bei LiJOT prezidentas M. Zakarka. Visi diskusijos dalyviai sutiko, jog veikiant kartu ir koordinuojant veiklas galime ne tik efektyviai komunikuoti, bet ir produktyviai spręsti įvairias jaunimo užimtumo problemas.

Dėkojame visiems dalyvavusiems ir lauksime kituose susitikimuose.

RSS srautas
×